AccountView Support
AccountView installatieprocedures, technische specificaties en FAQ en downloads van installatiebestanden
Hier vindt u een overzicht van alle installatieprocedures van AccountView. Of u een nieuwe versie wilt installeren, of een Service Pack. Alle stappen staan uitgelegd. Ook leest u hier de systeemeisen, kunt u een update aanvragen, en lezen wat er vernieuwd is in de laatste versies.
- Vijf belangrijke redenen om te updaten naar de nieuwste AccountView-versie
- Update aanvragen
- Highlights van laatste versies
- Systeemeisen en technische tips
- Updateprocedure naar een nieuwe versie
- Installatieprocedure van een nieuw Service Pack
- Nieuwe installatie of migratie van bestaande installatie
- Downloads
- Veelgestelde vragen bij installatie en update
- Wijzigingen in de Data Dictionary
Vijf belangrijke redenen om te updaten naar de nieuwste AccountView-versie
Bij elke AccountView-release brengen we weer nieuwe handige functionaliteit uit. Wij adviseren u dan ook om uw software te updaten naar de nieuwste AccountView-versie om hiervan te profiteren. Met een geldig onderhoudsabonnement van Visma hebt u hier ook recht op. Met de nieuwste AccountView-versie werkt u fijner, makkelijker en efficiënter! Benieuwd waarom het gebruikmaken van de nieuwste versie ook voor u heel gunstig is? Wij zetten vijf belangrijke redenen voor u op een rij:
1. Steeds meer online dienstenDe afgelopen jaren hebben wij volop gebouwd aan ons online ecosysteem waarmee u verschillende apps kunt koppelen met AccountView, zoals het kunnen scannen en inlezen van bonnen en facturen. Integratie van AccountView met online diensten geeft u de ‘best of both worlds’. U beheert zelf uw eigen AccountView-installatie maar kunt tegelijkertijd profiteren van extra online diensten die u overal kunt gebruiken en die het gebruiksgemak verhogen. De laatste versie van AccountView is optimaal afgestemd op deze Visma-diensten.
2. Nieuwe functionaliteitMet de laatste versie van AccountView beschikt u altijd over de nieuwste functionaliteit. Hierdoor kunt u niet alleen sneller, maar ook effectiever met de software werken. Bovendien voldoet uw software dan ook weer aan alle fiscale en wettelijke eisen. U leest alles over de laatste vernieuwingen op de pagina Nieuw in AccountView.
3. VeiligheidAccountView maakt gebruik van bepaalde componenten, onder andere van uw besturingssysteem, maar ook van online services. Door te updaten naar de laatste versie blijft de software voldoen aan nieuwe technische eisen. Een veilig idee!
4. Problemen opgelost in nieuwe versieLoopt u in een oudere versie van AccountView altijd tegen hetzelfde probleem aan? Dan is de kans groot dat dit probleem inmiddels al door onze vele gebruikers is doorgegeven. Waarschijnlijk is het in de nieuwste AccountView-versie ook al opgelost en kunt u na het updaten probleemloos verder werken.
5. Klaar voor de toekomstEen nieuwe versie van AccountView bevat veel nieuwe functionaliteit. Natuurlijk hoeft u hier na het updaten niet direct gebruik van te maken. Uw onderneming blijft echter wel in ontwikkeling. Door uw software tijdig te updaten is deze, en dus ook uw bedrijf, klaar voor de toekomst.
Genoeg redenen dus om ook gebruik te maken van de nieuwste versie van AccountView! Wilt u toch nog even wachten? Visma ondersteunt altijd de laatste twee AccountView-versies. Werkt u met een oudere versie? Dan raden wij ten zeerste aan om uw software te updaten.
Update aanvragen
Met het onderhoudsabonnement van Visma heeft u onder andere recht op ondersteuning, Service Packs en updates voor AccountView. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat uw software blijft voldoen aan nieuwe technische, fiscale en/of wettelijke eisen.
Met welke versie u momenteel werkt is te zien in AccountView via Help > Infoline, of via Help > Info.
Ga naar de update-aanvraag pagina en gebruik het formulier om de nieuwe licentiecodes aan te vragen.
Highlights van laatste versies
en alle wat is nieuw pdf's
In elke versie van AccountView wordt nieuwe functionaliteit toegevoegd. Om het voor u zo overzichtelijk mogelijk te maken beschrijven wij de belangrijkste highlights in een overzicht. Een uitgebreide beschrijving vindt u in een pdf-document. Deze kunt u voor elke versie op deze pagina's downloaden. Als u versies overslaat bij het updaten van AccountView, dan kunt u via onderstaande link de wijzigingen in tussenliggende versies lezen.
Systeemeisen en technische tips
Hier vindt u alle systeemeisen, aanbevelingen en instellingen die de performance van AccountView binnen uw Windows omgeving optimaliseren.
- Generieke systeemeisen
- Performance optimaliseren
- Aandachtspunten bij Windows 10 en hoger: SMB
- Ondersteuning van Windows versies
- Ondersteuning Microsoft Office
Updateprocedure naar een nieuwe versie
Hier vindt u de procedures voor het updaten van AccountView Windows.
Let op dat u het installatiebestand gebruikt die bij de AccountView-versie hoort waarnaar u gaat updaten. Dit kunt u controleren aan de hand van het versienummer in het licentieformulier van de nieuwe versie.
Installatieprocedure van een nieuw Service Pack
Met een Service Pack worden kleine aanpassingen, verbeteringen en wetswijzigingen doorgevoerd in de versie waarmee u werkt.
Als eerste controleert u in AccountView via Help > Info met welke versie u werkt, en wat het laatst geïnstalleerde Service Pack (SP) is. U kunt dit ook vinden via Help > Infoline. Wanneer u niet het laatste Service Pack hebt geïnstalleerd, ziet u in Infoline een rode balk met de melding om het laatste Service Pack te downloaden.
Ga naar het stappenplan voor een soepele installatie.
Nieuwe installatie of migratie van bestaande installatie
U werkt met AccountView en u wilt de gehele AccountView-installatie naar een andere computer of server verplaatsen. Hier leggen wij uit hoe u ervoor zorgt dat u na een dergelijke migratie probleemloos met AccountView en eventueel ingerichte Visma-diensten kunt doorwerken.
Samengevat volstaat het om de programma- en systeembestanden van AccountView, met eventueel de administratiemappen, layout-bestanden en kopiedocumenten, naar de nieuwe computer te verplaatsen. Hierna hoeft u alleen nog een werkstationinstallatie van de actieve versie uit te voeren op de computer waar u AccountView wilt opstarten. Hieronder worden deze stappen uitgebreid beschreven.
Let op: Als u niet beschikt over kennis van Windows en geen ervaring hebt met het installeren van software, dan adviseren wij onderstaande niet zelf uit te voeren, maar bij voorkeur te laten uitvoeren door uw systeembeheerder of AccountView-leverancier.
Downloads
Voor elke nieuwe versie brengen wij een aantal installatiebestanden uit:
- Programma-installatie (Nederlandse en Internationale versie)
- Service Packs
- Werkstation-installatie
- Services
- Extra's
Veelgestelde vragen bij installatie en update
https://nl.visma.com/accountview/support/installatie-en-update/faq-updaten/
Wijzigingen in de Data Dictionary
Hieronder staat een overzicht van de verschillen in de databasestructuur tussen diverse AccountView Windows-versies. Deze informatie kan van belang zijn voor partners van Visma Software. Aan de hand van deze informatie kunnen zij bepalen of wijzigingen noodzakelijk zijn in hun eigen programmatuur als er een nieuwe versie van AccountView wordt geïnstalleerd.
- Wijzigingen van versie 12.0a naar 2024
- Wijzigingen van versie 12.0 naar 12.0a
- Wijzigingen van versie 11.0 naar 12.0
- Wijzigingen van versie 10.0a naar 11.0
- Wijzigingen van versie 10.0 naar 10.0a
- Wijzigingen van versie 9.8a naar 10.0
- Wijzigingen van versie 9.8 naar 9.8a
- Wijzigingen van versie 9.7a naar 9.8
- Wijzigingen van versie 9.7 naar 9.7a
- Wijzigingen van versie 9.6a naar 9.7
- Wijzigingen van versie 9.6 naar 9.6a
- Wijzigingen van versie 9.5a naar 9.6
- Wijzigingen van versie 9.5 naar 9.5a
- Wijzigingen van versie 9.4a naar 9.5