Choose language

E-news oktober 2025

Beste AccountView-klant,


In deze nieuwsbrief houden we u onder meer op de hoogte van nieuwe tools, trainingen en tips voor optimaal gebruik van uw software.


In deze nieuwsbrief:


4158_square

Jaarafsluiting zonder stress

met Vaste Activa

De jaarafsluiting is voor veel ondernemers een tijdrovende klus. Vooral het beheren van de vaste activa kan een hoofdpijndossier zijn. Herkenbaar? Dan hebben we goed nieuws! Met de module Vaste Activa in AccountView wordt dit proces een fluitje van een cent.

Hoe dan? Het geheim zit in automatisering. Vergeet handmatige berekeningen en aparte Excel spreadsheets. Met deze module laat u het verwerken van afschrijvingen simpelweg aan AccountView over. U legt eenmalig de gewenste afschrijvingsmethode vast, en het systeem genereert daarna automatisch de juiste afschrijvingen. Dit levert alleen al een aanzienlijke tijd- en kostenbesparing op, precies wanneer u het nodig heeft.

Bij de jaarafsluiting worden de activa’s gemakkelijk overgenomen in het nieuwe jaar. Zo heeft u geen omkijken naar de activa en vermindert u de foutgevoeligheid;het risico bij het handmatig overnemen van afschrijvingen vanuit Excel en andere lijstjes.

De module zorgt ervoor dat u altijd een compleet en betrouwbaar beeld hebt van de waarde van uw bedrijfsmiddelen. Alle informatie staat centraal op één plek, van aanschafdatum tot verkoopdatum en van kostenplaats tot contracten. U registreert alles snel en makkelijk, wat dubbel werk voorkomt en uw financiële administratie stroomlijnt. Dankzij de aparte activakaarten zoomt u bovendien moeiteloos in op details als dat nodig is.

Kortom, door uw afschrijvingen te automatiseren, bespaart u niet alleen continu tijd, maar maakt u de jaarafsluiting een stuk efficiënter en minder foutgevoelig. Zo kunt u focussen op wat echt telt: ondernemen.

Wilt u ook af van die tijdrovende berekeningen? Neemt u gerust contact met ons op.

Benut automatische controles op consistentie

In AccountView kunt u automatische controles uitvoeren op de consistentie van financiële cijfers en (als u daarmee werkt) op voorraadaantallen in uw administratie. Wij raden aan om deze controles periodiek uit te voeren. En dat zeker te doen voorafgaand aan het aanmaken van een nieuw boekjaar.
Als namelijk uw laptop of pc crasht of bijvoorbeeld een netwerkverbinding verloren gaat terwijl u met AccountView werkt, kan er een inconsistentie in uw administratie ontstaan. Deze controles kunnen eventuele inconsistenties vaak ook oplossen.

U doet dit als volgt:
1. Kies Bestand > Administraties
2. Selecteer de administratie waarvoor u deze controles wil uitvoeren.
3. Zorg dat er niemand in deze administratie werkt.
4. Kies Document > Controleren > Administratie
5. U ziet dan het volgende venster:
controleren administratie venster 1
6. Kies de opties zoals u ze in de afbeelding ziet, Bereik: Geselecteerde en Opties: Herstellen.
7. Kies de knop Volgende en dan ziet u dit venster:
controleren administratie venster 2
8. Markeer Financieel en als u met voorraadaantallen in de administratie werkt, ook Handel.
9. Kies de knop Volgende.
10. In het venster dat dan verschijnt, kiest u de knop Controle.
controleren administratie venster 3
11. Als de controle klaar is, krijgt u dit venster:
controleren administratie venster 4
Hier wordt status Correct getoond. Als hier echter fouten worden getoond, kunt u de actie (blijven) herhalen totdat de status correct is. Lukt dat niet, dan kunt u voor de knop Opslaan als kiezen om het rapport met fouten in een PDF-bestand op te slaan. Dit rapport kunt u mailen naar support@accountview.nl. Een medewerker van support zal dan contact met u opnemen om de resterende fouten op te lossen. kunt u voor de knop
Opslaan als kiezen om het rapport met fouten in een PDF-bestand op te slaan. Dit rapport kunt u mailen naar support@accountview.nl. Een medewerker van support zal dan contact met u opnemen om de resterende fouten op te lossen.

Nieuw: AccountView Podcast

Heeft u een drukke werkdag en geen tijd om alle release notes door te spitten? Geen probleem! In onze nieuwe AccountView Podcast praten we u in korte tijd bij over de belangrijkste highlights van nieuwe versies en service packs. We bespreken onderwerpen, zoals deze nieuwsbrief, en zorgen dat u altijd op de hoogte bent. Ideaal voor onderweg of tijdens een rustig moment. Ontdek het gemak en luister de nieuwste aflevering direct.

_DSC9389-1

Hulp bij het jaarwerk nodig?

De zomervakanties zijn weer voorbij en het einde van het jaar nadert. Zo ook de drukste periode van het financiële jaar, namelijk de jaarovergang. Wist u dat u hierbij de expertise van uw AccountView leverancier kunt gebruiken? Om zeker te zijn van hulp bij de jaarovergang is het verstandig om nu al een afspraak te maken omdat de agenda's vanaf oktober vaak al vol zitten. Mis dus de kans niet om soepel en succesvol het nieuwe jaar te starten en neem contact op met uw AccountView leverancier.

01-Visma_fin_office_DSC6530
Visma-Sweden-22_4906-1

Mededeling prijswijziging

Vanaf 1 oktober 2025 is de prijs voor de directe bankkoppeling gewijzigd naar €2,25 per gekoppelde bankrekening per maand. Deze aanpassing stelt ons in staat om de kwaliteit, functionaliteit en veiligheid van onze diensten te blijven waarborgen.

Tevens voeren we voor AccountView Team en Business koop-licenties onze jaarlijkse prijsaanpassing per oktober door, zoals reeds eerder benoemd in onze nieuwsbrief van juni. Omdat de module-samenstelling per klant sterk verschilt, is het niet mogelijk om een generiek percentage te benoemen. De definitieve, voor u geldende tarieven, vindt u terug op uw eerstvolgende onderhoudsfactuur.

01-Office-324-V11

Wijziging module- en Tariefstructuur AccountView Solo

Goed nieuws voor onze AccountView Solo koop-licentie gebruikers! Om u nog meer waarde en functionaliteit te bieden, zetten we alle bestaande Solo-licenties kosteloos om naar de uitgebreide 'Solo Compleet'-versie. Dit betekent dat u zonder extra aanschafkosten toegang krijgt tot krachtige functies zoals het inlezen van bankmutaties van alle bankformaten, automatisch betalen, aanmaningen versturen en factureren.

Met deze overgang naar één complete versie, vereenvoudigen we ook de onderhoudsstructuur. We introduceren één vast onderhoudstarief van €350,- per jaar voor alle Solo-licenties. Afhankelijk van uw huidige licentie kan dit betekenen dat uw jaarlijkse onderhoudskosten toe- of afnemen. 

Maak direct gebruik van deze nieuwe functies door uw licentie te downloaden en te activeren in uw AccountView-omgeving. Wilt u hulp bij de ingebruikname van de nieuwe modules? Vraag dan uw partner om een consultancy-afspraak en ga efficiënt aan de slag!

Komende cursussen en trainingen

Omdat er altijd wat te leren valt, brengen wij u op de hoogte van de komende cursussen en trainingen.

Cursus Controleren en Rapporteren

Maandag 10 november in Veenendaal

In de cursus 'Controleren en Rapporteren' leert u werken met verschillende functies die u helpen de periodeafsluiting sneller uit te voeren. Daarnaast leert u met behulp van verslaglegging verdichte financiële rapporten op te stellen. Kortom, dit is een cursus die u helpt om belangrijke bedrijfsinformatie uit AccountView te halen.

Cursus Werken met AccountView

Woensdag 19 november in Veenendaal

In deze cursus leert u een administratie te voeren in AccountView. Omdat wij het belangrijk vinden dat u het geleerde ook meteen in de praktijk kunt brengen, gaat u tijdens deze cursus veel zelf aan de slag met de boekhoudsoftware.

Cursus Theorie boekhouden

maandag 24 november in Amsterdam.

In deze cursus leert u hoe het ook alweer zit met de boekhouding. U schrikt niet meer van termen als debet en credit, balans en resultatenrekening of journaalposten, maar weet hoe het zit. Onze ervaren trainer legt alles rustig en duidelijk uit en laat u oefenen waar mogelijk.